preloader
fb X inst linkedin

REGULAMIN

§ 1. ORGANIZATOR

arrow

1

Organizatorem wydarzenia – Tatra SkyMarathon  (zwanym dalej: „Wydarzeniem” lub „Imprezą” lub „Zawodami”) jest Klub Wysokogórski w Zakopanem z siedzibą w Zakopanem (ul. Droga na Wierch 4, 34-500 Zakopane), NIP: 7361470825, REGON: 001062701.

2

2. Współorganizatorami wydarzenia Tatra SkyMarathon są:
Miasto Dolny Kubín z siedzibą w Dolnym Kubínie,
Hviezdoslavovo námestie 1651/2, 026 01 Dolný Kubín, Słowacja
i
Miasto Twardoszyn z siedzibą w Twardoszynie,
Trojičné námestie 185/2, 027 44 Tvrdošín, Słowacja.

3

Dane kontaktowe Organizatora, dotyczące Zawodów, znajdują się na stronie internetowej: https://tatraskymarathon.pl/kontakt.

4

W trakcie trwania Imprezy kontakt z Organizatorem możliwy jest za pośrednictwem Biura Zawodów, które będzie mieściło się w dniach 24-25 lipca 2026 r. pod adresem: Siwa Polana – Witów, 34-512 w Witowie.

https://maps.app.goo.gl/M6W8rozCLv5bE6hv7

§ 2. WYDARZENIE

arrow

1

Wydarzenie – Tatra SkyMarathon odbędzie się w dniach 24-25 lipca 2026 r.

Szczegółowy harmonogram znajduje się na stronie internetowej https://tatraskymarathon.pl.

2

Celem Imprezy jest: 

  1. promocja Polski, Małopolski, Tatr, Podhala i Orawy;
  2. propagowanie zdrowego stylu życia i zapobieganie uzależnieniom wśród młodzieży i dorosłych poprzez popularyzację biegów górskich o różnym stopniu trudności; 
  3. propagowanie aktywności sportowych wśród dzieci;
  4. możliwość rywalizacji młodzieży i dorosłych z najlepszymi biegaczami górskimi na świecie na wymagającej trasie w Tatrach;
  5. integracja środowiska biegaczy, kibiców, turystów i wolontariuszy poprzez możliwość  śledzenia rywalizacji zawodników i kibicowania im na trasie zawodów:
  6. popularyzacja ekologicznych i bezpiecznych zachowań w górach.

3

W ramach Wydarzenia zostaną rozegrane następujące biegi górskie:

  1. Tatra SkyMarathon (szczegóły trasy w § 3 poniżej);
  2. Tatra Trail (szczegóły trasy w § 4 poniżej);
  3. Tatra Half (szczegóły trasy w § 5 poniżej);
  4. Orava Marathon (szczegóły trasy w § 6 poniżej);
  5. Orava 80 (szczegóły trasy w § 7 poniżej);
  6. Orava 120 (szczegóły trasy w § 8 poniżej);
  7. Mini Tatra Sky (szczegóły trasy w § 9 poniżej);

4

Przebieg trasy biegów oraz ich dystans i przewyższenie oparte są na pomiarach zgłoszonych do International Trail Running Association (ITRA). W rzeczywistości jednak mogą się różnić.

Track w formacie GPX do pobrania stronie internetowej https://tatraskymarathon.pl.

5

Postanowienia niniejszego Regulaminu mają zastosowanie do wszystkich  biegów, chyba że w poniższym postanowieniach wyraźnie zastrzeżono inaczej.

§ 3. TATRA SKYMARATHON – TRASA

arrow

1

Trasa Tatra SkyMarathon wynosi ok. 45,4 km. Do pokonania jest przewyższenie o łącznej sumie podbiegów 3300 m+.

2

Start wyścigu w sobotę 25 lipca 2026 r. o godzinie 7:00. 

Start i meta wyścigu znajdują się pod adresem: Siwa Polana – Witów, 34-512, Witów. 

https://maps.app.goo.gl/M6W8rozCLv5bE6hv7

 

3

Trasa Tatra SkyMarathon prowadzi oznaczonymi szlakami turystycznymi polskich Tatr Zachodnich i jest bardzo wymagająca technicznie. Podczas biegu uczestnicy będą mieli do czynienia ze znaczną ekspozycją, trudnym technicznie terenem, zawierającym strome, kamieniste odcinki. Dodatkowym utrudnieniem będzie nagromadzona suma przewyższeń oraz zmienna pogoda, charakterystyczna dla tatrzańskiego mikroklimatu. Podczas biegu może wystąpić porywisty wiatr, a także burze i gradobicie.

4

Szczegółowy przebieg trasy został oznaczony na mapie topograficznej oraz wizualizacji jej profilu na stronie internetowej: https://tatraskymarathon.pl oraz w linku poniżej: 

https://www.alltrails.com/explore/map/tatra-skymarathon-2025-07fc15c?u=m&sh=joopgm

5

Na trasie znajdować się będą 3 punkty odżywcze, zlokalizowane:

  • na Cudakowej Polanie w Dolinie Kościeliskiej (ok. 6.5 km od startu);
  • przy Schronisku na Hali Ornak w Dolinie Kościeliskiej (ok. 23 km od startu);
  • na Polanie Trzydniówka w Dolinie Chochołowskiej (ok. 36 km od startu)

     Zawodnicy nie mogą zostawić swojego depozytu w punkcie odżywczym.

6

Ustanawia się następujące limity na pokonanie trasy przez zawodników:

  • 1 h 10 min. na opuszczenie punktu odżywczego w Cudakowej Polanie w Dolinie Kościeliskiej.
  • 4 h 50 min. na opuszczenie do punktu odżywczego w Schronisku na Hali Ornak w Dolinie Kościeliskiej;
  • 8h 10 min na opuszczenie punktu odżywczego na Polanie Trzydniówka w Dolinie Chochołowskiej;
  • 10 h 00 min na dotarcie do mety.

7

Przekroczenie limitu czasu, na którymkolwiek z punktów, o których mowa w ust. 6 wyżej, powoduje dyskwalifikację zawodnika. W takim wypadku zawodnik po dotarciu do najbliższego z tych punktów zobowiązany jest do oddania numeru startowego sędziemu znajdującemu się w danym punkcie i zaprzestania dalszego uczestniczenia w rywalizacji.

§ 4. TATRA TRAIL – TRASA

arrow

1

Trasa Tatra Trail wynosi ok. 10 km. Do pokonania jest przewyższenie o łącznej sumie podbiegów 400 m+.

2

Start wyścigu w sobotę 25 lipca 2026 r. o godzinie 9:00.  

Start i meta wyścigu znajdują się pod adresem: Siwa Polana – Witów, 34-512, Witów. 

https://maps.app.goo.gl/M6W8rozCLv5bE6hv7

3

Trasa Tatra Trail prowadzi oznaczonymi szlakami turystycznymi oraz oznaczonymi szlakami leśnymi.

4

Szczegółowy przebieg trasy został oznaczony na mapie topograficznej oraz wizualizacji jej profilu na stronie internetowej: https://tatraskymarathon.pl oraz w linku poniżej: 

https://www.alltrails.com/explore/map/tatra-trail-10-km-projekt-c45147d?u=m&sh=joopgm

5

Na trasie nie będzie punktów odżywczych.

6

Ustanawia się następujący limit na pokonanie trasy przez zawodników:

  • 3 h 00 min. na dotarcie do mety (10 km).

7

Przekroczenie limitu czasu, na którymkolwiek z punktów, o których mowa w ust. 6 wyżej, powoduje dyskwalifikację zawodnika. W takim wypadku zawodnik po dotarciu do najbliższego z tych punktów zobowiązany jest do oddania numeru startowego sędziemu znajdującemu się w danym punkcie i zaprzestania dalszego uczestniczenia w rywalizacji.

§ 5. TATRA HALF - TRASA

arrow

1

Trasa Tatra Half wynosi ok. 22 km. Do pokonania jest przewyższenie o łącznej sumie podbiegów 1000 m+.

2

Start wyścigu w sobotę 25 lipca 2026 r. o godzinie 8:45. 

Start i meta wyścigu znajdują się pod adresem: Siwa Polana – Witów, 34-512, Witów. 

 

https://maps.app.goo.gl/M6W8rozCLv5bE6hv7

3

Trasa Tatra Half prowadzi oznaczonymi szlakami turystycznymi oraz oznaczonymi szlakami leśnymi.

4

Szczegółowy przebieg trasy został oznaczony na mapie topograficznej oraz wizualizacji jej profilu na stronie internetowej: https://tatraskymarathon.pl oraz w linku poniżej: 

https://www.alltrails.com/explore/map/map-2bd7f90-21?u=m&sh=joopgm

5

Na trasie znajdować się będzie jeden punkt odżywczy, zlokalizowany  w Orawicach przy Meander Thermal&Ski Resort, ok. (12 km).

6

Ustanawia się następujący limit na pokonanie trasy przez zawodników:

  1. 2 h 30 min. na opuszczenie do punktu odżywczego w Orawicach (9.5 km).
  2. 5 h 00 min. na dotarcie do mety (22 km).

7

Przekroczenie limitu czasu, na którymkolwiek z punktów, o których mowa w ust. 6 wyżej, powoduje dyskwalifikację zawodnika. W takim wypadku zawodnik po dotarciu do najbliższego z tych punktów zobowiązany jest do oddania numeru startowego sędziemu znajdującemu się w danym punkcie i zaprzestania dalszego uczestniczenia w rywalizacji.

§ 6. ORAVA MARATHON – TRASA

arrow

1

Trasa Orava Marathon wynosi ok. 40 km. Do pokonania jest przewyższenie o łącznej sumie podbiegów ok. 2000 m+.

2

Start wyścigu w sobotę 25 lipca 2026 r. o godzinie 9:00.

Start wyścigu znajduje się w mieście Twardoszyn na Słowacji, pod adresem: ulica Trojičné námestie 185/2, 027 44 Tvrdošín. 

https://maps.app.goo.gl/M6W8rozCLv5bE6hv7

Meta wyścigu pod adresem: Siwa Polana – Witów, 34-512, Witów. 

https://maps.app.goo.gl/M6W8rozCLv5bE6hv7

3

Trasa Orava Marathon prowadzi oznaczonymi szlakami turystycznymi Orawy i Podhala oraz oznaczonymi szlakami leśnymi. Dodatkowo, zwłaszcza na początkowym odcinku trasa prowadzi drogami publicznymi. 

4

Szczegółowy przebieg trasy został oznaczony na mapie topograficznej oraz wizualizacji jej profilu na stronie internetowej: https://tatraskymarathon.pl oraz w linku poniżej: 

https://www.alltrails.com/explore/map/orava-marathon-oravice-3f0c155?u=m&sh=joopgm

5

Na trasie znajdować się będą 2 punkty odżywcze, zlokalizowane: 

  1. w Trstenie – Námestie M. R. Štefánika (ok. 8 km od startu). 
  2. w Orawicach przy Meander Thermal&Ski Resort (ok. 28 km od startu). 

Zawodnicy nie mogą zostawić swojego depozytu w punkcie odżywczym.

6

Ustanawia się następujące limity na pokonanie trasy przez zawodników: 

  1. 6 h 30 min. na opuszczenie punktu odżywczego w Orawicach; 
  2. 9 h 00 min. na dotarcie do mety.

7

Przekroczenie limitu czasu, na którymkolwiek z punktów, o których mowa w ust. 6 wyżej, powoduje dyskwalifikację zawodnika. W takim wypadku zawodnik po dotarciu do najbliższego z tych punktów zobowiązany jest do oddania numeru startowego sędziemu znajdującemu się w danym punkcie i zaprzestania dalszego uczestniczenia w rywalizacji.

8

Organizator w cenie pakietu startowego nie zapewnia transportu na start wyścigu.

Organizator zapewnia zorganizowany transport na start Orava Marathon,  z biura zawodów na Siwej Polanie w Witowie do Twardoszyna, płatny dodatkowo 45 zł podczas rejestracji w panelu zgłoszeń. 

Odjazd autobusów w dniu 25 lipca 2026 r. o godzinie 7.00 – 7.30 z parkingu na Siwej Polanie przy biurze zawodów.

9

Organizator w cenie pakietu startowego nie zapewnia transportu powrotnego z mety wyścigu.

Organizator po ceremonii dekoracji i afterparty zapewnia zorganizowany transport powrotny z Siwej Polany w Witowie do Twardoszyna, płatny dodatkowo 60 zł podczas rejestracji w panelu zgłoszeń. 

Odjazd autobusów w dniu 25 lipca 2026 r. od godziny 22.00 z parkingu na Siwej Polanie przy biurze zawodów. 

§ 7. ORAVA 80 - TRASA

arrow

1

Trasa Orava 80 wynosi ok. 80 km. Do pokonania jest przewyższenie o łącznej sumie podbiegów ok. 3750 m+.

2

Start wyścigu w sobotę 25 lipca 2026 r. o godzinie 6:00.

Start wyścigu znajduje się w mieście Dolny Kubin na Słowacji, pod adresem: ulica Športovcov 2690, Veľký Bysterec, 026 01 Dolný Kubín, Słowacja

https://maps.app.goo.gl/WdKeQg81cJtBxNEeA

Meta wyścigu pod adresem: Siwa Polana – Witów, 34-512, Witów. 

 

https://maps.app.goo.gl/M6W8rozCLv5bE6hv7

3

Trasa Orava 80 prowadzi oznaczonymi szlakami turystycznymi Orawy i Podhala oraz oznaczonymi szlakami leśnymi. Dodatkowo, zwłaszcza na początkowym odcinku oraz w miastach Twardoszyn i Trstena trasa prowadzi drogami publicznymi.

4

Szczegółowy przebieg trasy został oznaczony na mapie topograficznej oraz wizualizacji jej profilu na stronie internetowej: https://tatraskymarathon.pl oraz w linku poniżej: 

https://www.alltrails.com/explore/map/orava-75-a0e2a2c?u=m&sh=joopgm

5

Na trasie znajdować się będą 4 punkty odżywcze, zlokalizowane: 

  1. na Przełęczy Przysłop (ok. 18 km od startu);
  2. w Twardoszynie – Trojičné námestie  (ok. 39 km od startu);
  3. w Trstenie – Námestie M. R. Štefánika (ok. 47 km od startu);
  4. w Orawicach przy Meander Thermal&Ski Resort (ok. 68 km od startu). 

Zawodnicy nie mogą zostawić swojego depozytu w punkcie odżywczym.

6

Ustanawia się następujące limity na pokonanie trasy przez zawodników: 

  1. 3 h 30 min. na opuszczenie punktu odżywczego na Przełęczy Przysłop; 
  2. 7 h 20 min. na opuszczenie punktu odżywczego w Twardoszynie;
  3. 12 h 45 min. na opuszczenie punktu odżywczego w Orawicach;
  4. 15 h 00 min. na dotarcie do mety.

7

Przekroczenie limitu czasu, na którymkolwiek z punktów, o których mowa w ust. 6 wyżej, powoduje dyskwalifikację zawodnika. W takim wypadku zawodnik po dotarciu do najbliższego z tych punktów zobowiązany jest do oddania numeru startowego sędziemu znajdującemu się w danym punkcie i zaprzestania dalszego uczestniczenia w rywalizacji.

8

Organizator w cenie pakietu startowego nie zapewnia transportu na start wyścigu Orava 80.

Organizator zapewnia zorganizowany transport na start Orava 80 z biura zawodów na Siwej Polanie w Witowie do Dolnego Kubina, płatny dodatkowo 60 zł podczas rejestracji w panelu zgłoszeń. 

Odjazd autobusów w dniu 25 lipca 2026 r. o godz. 4:00 z parkingu na Siwej Polanie przy biurze zawodów.

9

Organizator w cenie pakietu startowego nie zapewnia transportu powrotnego z mety wyścigu.

Organizator po ceremonii dekoracji i afterparty zapewnia zorganizowany transport powrotny z Siwej Polany w Witowie do Dolnego Kubina, płatny dodatkowo 60 zł podczas rejestracji w panelu zgłoszeń. 

Odjazd autobusów w dniu 25 lipca 2026 r. od godziny 22.00 z parkingu na Siwej Polanie przy biurze zawodów.

§ 8. ORAVA 120 - TRASA

arrow

1

Trasa Orava 120 wynosi ok. 120 km. Do pokonania jest przewyższenie o łącznej sumie podbiegów 5300 m+.

2

Start wyścigu w piątek 24 lipca 2026 r. o godzinie 19:00.

Start wyścigu w mieście Twardoszyn na Słowacji, pod adresem: ulica Trojičné námestie 185/2, 027 44 Tvrdošín. 

 

https://maps.app.goo.gl/M6W8rozCLv5bE6hv7

Meta wyścigu pod adresem: Siwa Polana – Witów, 34-512, Witów. 

 

https://maps.app.goo.gl/M6W8rozCLv5bE6hv7

3

Trasa Orava 120 prowadzi oznaczonymi szlakami turystycznymi Orawy i Podhala oraz oznaczonymi szlakami leśnymi. Dodatkowo, zwłaszcza na początkowym odcinku oraz w miastach Dolny Kubin, Twardoszyn i Trstena trasa prowadzi drogami publicznymi.

4

Szczegółowy przebieg trasy został oznaczony na mapie topograficznej oraz wizualizacji jej profilu na stronie internetowej: https://tatraskymarathon.pl oraz w linku poniżej: 

https://www.alltrails.com/explore/map/orava-110-orawice-0c29e7f?u=m&sh=joopgm

5

Na trasie znajdować się będzie 7 punktów odżywczych, zlokalizowanych: 

  1. w Orawskim Białym Potoku (ok. 7 km od startu);
  2. w Malatinie – przy amfiteatrze (ok. 27 km od startu);
  3. w Dolnym Kubinie przy stadionie hokejowym,  (ok. 40 km od startu);
  4. na Przełęczy Przysłop (ok. 57 km od startu);
  5. w Twardoszynie – Trojičné námestie (ok. 79 km od startu);
  6. w Trstenie – Námestie M. R. Štefánika (ok. 87 km od startu);
  7. w Orawicach przy Meander Thermal&Ski Resort (ok. 108 km od startu);

Zawodnicy mogą zostawić swój depozyt w punkcie odżywczym w Twardoszynie. 

Odbiór depozytów będzie odbywał się w strefie startu biegu Orava 120 w Twardoszynie bezpośrednio przed startem biegu. 

Po zamknięciu punktu odżywczego w Twardoszynie – pakiety zostaną przewiezione przez Organizatora do strefy mety w Witowie – Siwa Polana, do odbioru przez zawodników.

6

Ustanawia się następujące limity na pokonanie trasy przez zawodników: 

  1. 1 h 30 min. na opuszczenie punktu odżywczego w Orawskim Białym Potoku;
  2. 5 h 45 min. na opuszczenie punktu odżywczego w Malatinie;
  3. 8 h 00 min. na opuszczenie punktu odżywczego w Dolnym Kubinie; 
  4. 12 h 30 min. na opuszczenie punktu odżywczego na Przełęczy Przysłop;
  5. 16 h 45 min. na opuszczenie punktu odżywczego w Twardoszynie; 
  6. 23 h 30 min. na opuszczenie punktu odżywczego w Orawicach; 
  7. 26 h 00 min na dotarcie do mety.

7

Przekroczenie limitu czasu, na którymkolwiek z punktów, o których mowa w ust. 6 wyżej, powoduje dyskwalifikację zawodnika. W takim wypadku zawodnik po dotarciu do najbliższego z tych punktów zobowiązany jest do oddania numeru startowego sędziemu znajdującemu się w danym punkcie i zaprzestania dalszego uczestniczenia w rywalizacji.

8

Organizator w cenie pakietu startowego nie zapewnia transportu na start wyścigu.

Organizator zapewnia zorganizowany transport na start Orava 120 z biura zawodów na Siwej Polanie w Witowie do Twardoszyna, płatny dodatkowo 45 zł podczas rejestracji w panelu zgłoszeń. 

Odjazd autobusów w dniu 24 lipca 2026 r. o godz 17:45 z parkingu na Siwej Polanie przy biurze zawodów.

9

Organizator w cenie pakietu startowego nie zapewnia transportu powrotnego z mety wyścigu.

Organizator po ceremonii dekoracji i afterparty zapewnia zorganizowany transport powrotny z Siwej Polany w Witowie do Twardoszyna, płatny dodatkowo 60 zł podczas rejestracji w panelu zgłoszeń. 

Odjazd autobusów w dniu 25 lipca 2026 r. od godziny 22.00 z parkingu na Siwej Polanie przy biurze zawodów.

§ 9. MINI TATRA SKY - TRASA

arrow

1

Trasa Mini Tatra Sky wynosi ok. 5 km. Do pokonania jest przewyższenie o łącznej sumie podbiegów 120 m+.

2

Start i meta wyścigu znajdują się pod adresem: Siwa Polana – Witów, 34-512, Witów. 

https://maps.app.goo.gl/M6W8rozCLv5bE6hv7

3

Szczegółowy przebieg trasy został oznaczony na mapie topograficznej oraz wizualizacji jej profilu w linku poniżej: 

https://www.alltrails.com/explore/map/mini-tatra-sky-projekt-6f4920e?u=m&sh=joopgm

4

Trasa Mini Tatra Sky prowadzi oznaczonymi szlakami turystycznymi oraz oznaczonymi szlakami leśnymi.

5

Na trasie Mini Tatra Sky nie będzie punktów odżywczych.

6

Ustanawia się następujący limit na pokonanie trasy przez zawodników, tj. 

  • 1 h 30 min. na dotarcie do mety.

7

Przekroczenie limitu czasu, o którym mowa w ust. 6 wyżej, powoduje dyskwalifikację zawodnika. W takim wypadku zawodnik po dotarciu do mety zobowiązany jest do oddania numeru startowego sędziemu znajdującemu się na mecie.

§ 10. OBOWIĄZKOWE WYPOSAŻENIE

arrow

1

Tatra SkyMarathon

Szczegółowe wyposażenie obowiązkowe zostanie podane na odprawie głównej w przeddzień zawodów (wyposażenie obowiązkowe).

Lista wymaganego sprzętu: 

  • plecak lub nerka biegowa mieszcząca całe wyposażenie, o którym mowa poniżej, 
  • min. 0,5 litra płynów na starcie – w plecaku, bukłaku, bidonie/bidonach (zaleca się uzupełnienie płynów na każdym punkcie odżywczym w ilości nie mniejszej niż 1 litr),
  • folia NRC o wymiarach min. 140 x 200 cm, 
  • naładowany telefon komórkowy z włączonym roamingiem oraz zainstalowanymi aplikacjami Ratunek i Google Maps (lub inna aplikacja z mapami np. Mapy.cz), 
  • kurtka przeciwdeszczowa z kapturem, 
  • gotówka min. 50 zł i 10 euro, 
  • gwizdek, 
  • bandaż elastyczny min 100 x 6 cm, 
  • numer startowy od Organizatora, przypięty z przodu ciała w widocznym miejscu, 
  • kubek lub flask, 
  • ważny dowód osobisty lub paszport (z uwagi na znajdowanie się w strefie przygranicznej lub konieczność przekroczenia granicy), 
  • potwierdzenie opłacenia polisy ubezpieczeniowej NNW w zakresie sportów ekstremalnych, obejmujące udział w zawodach sportowych oraz obejmującej także akcję ratowniczą na terenie Słowacji na dzień zawodów. 

Dodatkowo zalecamy uzupełnienie wyposażenia o: 

  • zegarek z wgranym trackiem GPX, 
  • okulary przeciwsłoneczne, 
  • czapka lub chusta na głowę z ochroną UV, 
  • zapas jedzenia min 600 kcal (batony lub żele energetyczne).

2

Tatra Trail

Szczegółowe wyposażenie obowiązkowe może ulec zmianie i ostatecznie zostanie podane na odprawie głównej w przeddzień zawodów. 

Lista wymaganego sprzętu: 

  • numer startowy od Organizatora, przypięty z przodu ciała w widocznym miejscu, 
  • potwierdzenie opłacenia polisy ubezpieczeniowej NNW w zakresie sportów ekstremalnych, obejmujące udział w zawodach sportowych na dzień zawodów. 

Dodatkowo zalecamy uzupełnienie wyposażenia o:

  • plecak lub nerka biegowa mieszcząca całe wyposażenie, o którym mowa poniżej, 
  • min. 0,25 litra płynów na starcie – w plecaku, bukłaku, bidonie/bidonach
  • naładowany telefon komórkowy z włączonym roamingiem oraz zainstalowanymi aplikacjami Ratunek i Google Maps (lub inna aplikacja z mapami np. Mapy.cz), 
  • kurtka przeciwwiatrowa, 
  • zegarek z wgranym trackiem GPX trasy, 
  • okulary przeciwsłoneczne, 
  • czapka lub chusta na głowę z ochroną UV, 
  • zapas jedzenia min 100 kcal (batony lub żele energetyczne). 

3

Tatra Half 

Szczegółowe wyposażenie obowiązkowe może ulec zmianie i ostatecznie zostanie podane na odprawie głównej w przeddzień zawodów. 

Lista wymaganego sprzętu: 

  • plecak lub nerka biegowa mieszcząca całe wyposażenie, o którym mowa poniżej, 
  • min. 0,25 litra płynów na starcie – w plecaku, bukłaku, bidonie/bidonach (zaleca się uzupełnienie płynów na każdym punkcie odżywczym w ilości nie mniejszej niż 0,25 litra), 
  • folia NRC o wymiarach min. 140 x 200 cm, 
  • naładowany telefon komórkowy z włączonym roamingiem oraz zainstalowanymi aplikacjami Ratunek i Google Maps (lub inna aplikacja z mapami np. Mapy.cz), 
  • kurtka przeciwwiatrowa, 
  • gotówka min. 50 zł, 
  • gwizdek, 
  • bandaż elastyczny min 100 x 6 cm, 
  • numer startowy od Organizatora, przypięty z przodu ciała w widocznym miejscu, 
  • kubek lub flask, 
  • ważny dowód osobisty lub paszport (z uwagi na znajdowanie się w strefie przygranicznej lub konieczność przekroczenia granicy), 
  • potwierdzenie opłacenia polisy ubezpieczeniowej NNW w zakresie sportów ekstremalnych, obejmujące udział w zawodach sportowych oraz obejmującej także akcję ratowniczą na terenie Słowacji na dzień zawodów.

Dodatkowo zalecamy uzupełnienie wyposażenia o:

  • kurtkę wodoodporną z kapturem, 
  • zegarek z wgranym trackiem GPX trasy, 
  • okulary przeciwsłoneczne, 
  • czapka lub chusta na głowę z ochroną UV, 
  • zapas jedzenia min 200 kcal (batony lub żele energetyczne).

4

Orava Marathon 

Szczegółowe wyposażenie obowiązkowe może ulec zmianie i ostatecznie zostanie podane na odprawie głównej w przeddzień zawodów. 

Lista wymaganego sprzętu: 

  • plecak lub nerka biegowa mieszcząca całe wyposażenie, o którym mowa poniżej, 
  • min. 1 litr płynów na starcie – w plecaku, bukłaku, bidonie/bidonach (zaleca się uzupełnienie płynów na każdym punkcie odżywczym w ilości nie mniejszej niż 1 litr)
  • folia NRC o wymiarach min. 140 x 200 cm, 
  • naładowany telefon komórkowy z włączonym roamingiem oraz zainstalowanymi aplikacjami Ratunek i Google Maps (lub inna aplikacja z mapami np. Mapy.cz), 
  • kurtka przeciwdeszczowa z kapturem, 
  • gotówka min. 50 zł i 10 euro, 
  • gwizdek, 
  • bandaż elastyczny min 100 x 6 cm, 
  • numer startowy od Organizatora, przypięty z przodu ciała w widocznym miejscu, 
  • kubek lub flask, 
  • ważny dowód osobisty lub paszport (z uwagi na konieczność przekroczenia granicy i znajdowanie się w strefie przygranicznej), 
  • potwierdzenie opłacenia polisy ubezpieczeniowej NNW w zakresie sportów ekstremalnych, obejmujące udział w zawodach sportowych oraz obejmującej także akcję ratowniczą na terenie Słowacji na dzień zawodów. 

Dodatkowo zalecamy uzupełnienie wyposażenia o: 

  • zegarek z wgranym trackiem GPX trasy, 
  • okulary przeciwsłoneczne, 
  • czapka lub chusta na głowę z ochroną UV, 
  • zapas jedzenia min 600 kcal (batony lub żele energetyczne).

5

Orava 80 i Orava 120 

Szczegółowe wyposażenie obowiązkowe może ulec zmianie i ostatecznie zostanie podane na odprawie głównej w przeddzień zawodów, a w przypadku zawodów Orava 120 – na stronie internetowej tatraskymarathon.pl w przeddzień zawodów.

Lista wymaganego sprzętu: 

  • plecak lub nerka biegowa mieszcząca całe wyposażenie, o którym mowa poniżej, 
  • min. 1 litr płynów na starcie – w plecaku, bukłaku, bidonie/bidonach (zaleca się uzupełnienie płynów na każdym punkcie odżywczym w ilości nie mniejszej niż 1 litr)
  • folia NRC o wymiarach min. 140 x 200 cm, 
  • naładowany telefon komórkowy z włączonym roamingiem oraz zainstalowanymi aplikacjami Ratunek i Google Maps (lub inna aplikacja z mapami np. Mapy.cz), 
  • kurtka przeciwdeszczowa z kapturem, 
  • spodnie wodoodporne zakrywające całe nogi, 
  • bielizna termoaktywna z długim rękawem / longsleeve, 
  • gotówka min. 50 zł i 20 euro, 
  • 2 działające lampy-czołówki z zapasem baterii – obowiązkowo dla zawodników Orava 120,
  • gwizdek, 
  • bandaż elastyczny min 100 x 6 cm, 
  • numer startowy od Organizatora, przypięty z przodu ciała w widocznym miejscu,
  • kubek lub flask, 
  • ważny dowód osobisty lub paszport (z uwagi na konieczność przekroczenia granicy i znajdowanie się w strefie przygranicznej), 
  • potwierdzenie opłacenia polisy ubezpieczeniowej NNW w zakresie sportów ekstremalnych, obejmujące udział w zawodach sportowych oraz obejmującej także akcję ratowniczą na terenie Słowacji na dzień zawodów.  

Dodatkowo zalecamy uzupełnienie wyposażenia o: 

  • zegarek z wgranym trackiem GPX trasy, 
  • okulary przeciwsłoneczne, 
  • czapka lub chusta na głowę z ochroną UV,
  • działająca lampa czołówka z zapasem baterii – dla zawodników Orava 80, 
  • zapas jedzenia min 800 kcal (batony lub żele energetyczne). 

6

Mini Tatra Sky 

Szczegółowe wyposażenie obowiązkowe może ulec zmianie i ostatecznie zostanie podane na odprawie głównej w przeddzień zawodów. 

Lista wymaganego sprzętu: 

 

  • numer startowy od Organizatora, przypięty z przodu ciała w widocznym miejscu, 
  • potwierdzenie opłacenia polisy ubezpieczeniowej NNW w zakresie sportów ekstremalnych, obejmujące udział w zawodach sportowych na dzień zawodów. 

Dodatkowo zalecamy uzupełnienie wyposażenia o:

  • plecak lub nerka biegowa mieszcząca całe wyposażenie, o którym mowa poniżej, 
  • min. 0,25 litra płynów na starcie – w plecaku, bukłaku, bidonie/bidonach
  • naładowany telefon komórkowy z włączonym roamingiem oraz zainstalowanymi aplikacjami Ratunek i Google Maps (lub inna aplikacja z mapami np. Mapy.cz), 
  • kurtka przeciwwiatrowa, 
  • zegarek z wgranym trackiem GPX trasy, 
  • okulary przeciwsłoneczne, 
  • czapka lub chusta na głowę z ochroną UV, 
  • zapas jedzenia min 100 kcal (batony lub żele energetyczne). 

§ 11. WARUNKI UCZESTNICTWA W ZAWODACH

arrow

1

Uczestnikiem Zawodów może zostać każda osoba fizyczna, która posiada ważny dowód osobisty lub paszport lub inny dokument tożsamości oraz w dniu zawodów ukończyła: 

  • 18 lat – dotyczy Tatra SkyMarathon, Tatra Half, Orava Marathon, Orava 80, Orava 120;
  • 16 lat – dotyczy Tatra Trail; 
  • 14 lat – dotyczy Mini Tatra Sky.

2

Kwalifikacja do biegu Tatra SkyMarathon. 

Uczestnik musi mieć ukończone w okresie od 1 stycznia 2020 r. do 31 grudnia 2025 r. w limicie czasu oraz na pełnej trasie (klasyfikacja w wynikach) co najmniej dwa biegi górskie na dystansie co najmniej 29 kilometrów. Spełniając to kryterium osoba może zostać zakwalifikowana na listę startową bądź w przypadku większej ilości chętnych, wzięcia udziału w losowaniu, które przeprowadza Organizator. 

3

Warunkiem wzięcia udziału w zawodach jest złożenie pisemnego oświadczenia o: zapoznaniu się z niniejszym Regulaminem, braniu udziału w Zawodach na własną odpowiedzialność oraz o stanie zdrowia, umożliwiającym wzięcie udziału w zawodach. Zawodnicy zobowiązani są również do szczegółowej znajomości terenu, po którym będą się poruszać. 

4

Ponadto uczestnik zobowiązany jest do posiadania opłaconej i ważnej w dniu zawodów polisy ubezpieczeniowej NNW obejmującej: 

  1. ubezpieczenie sportowe, w tym sporty ekstremalne i udział w zawodach sportowych typu biegi górskie oraz górską akcję ratunkową na terenie Słowacji – dla Tatra SkyMarathon, Tatra Half,  Orava Marathon, Orava 80, Orava 120; 
  2. ubezpieczenie sportowe, w tym sporty ekstremalne i udział w zawodach sportowych typu biegi górskie – dla Tatra Trail i Mini Tatra Sky. 

5

Oświadczenie, o którym mowa w ust. 3 wyżej, za osobę poniżej 18 roku życia składa jej przedstawiciel ustawowy lub opiekun.

6

Z uwagi na długie i wymagające technicznie trasy biegów, zawierających strome, kamieniste lub błotniste i śliskie odcinki, gdzie dodatkowym utrudnieniem będzie długotrwały wysiłek, nagromadzona suma przewyższeń oraz zmienna pogoda, charakterystyczna dla górskiego mikroklimatu – Organizator zaleca wszystkim uczestnikom biegów przed podjęciem decyzji o uczestnictwie przeprowadzenie badań lekarskich o stanie zdrowia, umożliwiającym wzięcie udziału w zawodach na własną odpowiedzialność.

§ 12. REJESTRACJA I OPŁATA STARTOWA

arrow

1

Rejestracja uczestników odbywa się wyłącznie elektronicznie za pośrednictwem strony internetowej: https://tatraskymarathon.pl/zapisy.

2

Rejestracja polega na wyborze biegu oraz prawidłowym wypełnieniu i przesłaniu Organizatorowi formularza zgłoszeniowego. Dana osoba może zgłosić się wyłącznie do jednego biegu. W formularzu zgłoszeniowym podaje się następujące dane: 

  1. imię i nazwisko; 
  2. płeć; 
  3. data urodzenia; 
  4. klub; 
  5. kraj; 
  6. miejscowość 
  7. numer telefonu kontaktowego; 
  8. adres e-mail; 
  9. nazwę, datę, dystans i przewyższenie trzech biegów, na dystansie co najmniej 29 km, które ukończył w limicie czasu i na pełnej trasie w okresie od 01.01.2020 r. do 31.12.2025 r. (“biegi kwalifikacyjne”) wraz z linkiem do wyników każdego biegu kwalifikacyjnego – dotyczy rejestracji do biegu Tatra SkyMarathon. 

3

Obowiązują następujące limity uczestników: 

  1. Tatra SkyMarathon: 350 miejsc (w tym 50 miejsc do dyspozycji organizatora) – kryteria kwalifikacji opisane w ust. 4 poniżej; 
  2. Tatra Half, Orava Marathon, Orava 80, Orava 120: na każdy z dystansów 350 miejsc (w tym 50 miejsc do dyspozycji organizatora) – decyduje kolejność opłaconych zgłoszeń.
  3. Tatra Trail, Mini Tatra Sky: na każdy z dystansów 350 miejsc (w tym 50 miejsc do dyspozycji Organizatora) – decyduje kolejność opłaconych zgłoszeń.

4

Organizator dokonuje indywidualnej kwalifikacji do biegu Tatra SkyMarathon na podstawie ukończonych biegów tj. udział w biegach kwalifikacyjnych będzie weryfikowany na podstawie załączonych linków do wyników w formularzu zgłoszeniowym. Organizator dokonuje kwalifikacji, biorąc pod uwagę zajęte miejsce oraz czas ukończenia biegu. Informację o kwalifikacji danej osoby Organizator przesyła na adres poczty elektronicznej podany w zgłoszeniu.

5

Zakwalifikowane osoby zostaną poinformowane na adres poczty elektronicznej podany w zgłoszeniu, w razie: 

  1. potwierdzenia terminu Imprezy – uczestnik zobowiązany jest do uiszczenia opłaty startowej, o której mowa w ust. 7 niżej, w terminie 7 dni od dnia wysłania wiadomości. Jeśli wpłata nie wpłynie na konto Organizatora, miejsce przepada, a Organizator dokona kwalifikacji osób, kolejno z listy rezerwowej;
  2. odwołania terminu Imprezy – Organizator poinformuje zakwalifikowane osoby o innym przewidywanym terminie przeprowadzenia  biegu Tatra SkyMarathon oraz o dalszym postępowaniu w tej sprawie. W takiej sytuacji zakwalifikowane osoby mogą zrezygnować z udziału w  biegu Tatra SkyMarathon w terminie 7 dni od dnia wysłania wiadomości, a Organizator dokona kwalifikacji osób, kolejno z listy rezerwowej.

6

Opłata startowa wynosi: 

  • Tatra SkyMarathon 

545 zł do 28.02.2026 r. 

645 zł od 1.03.2026 r.

  • Tatra Trail 

125 zł do 28.02.2026 r., lub limitu 150 osób;

175 zł do 30.06.2026 r. 

195 zł od 1.07.2026 r. oraz w biurze zawodów, w godzinach pracy biura;

  • Tatra Half 

175 zł do 28.02.2026 r., lub limitu 150 osób;

235 zł do 30.06.2026 r. 

275 zł od 1.07.2026 r. oraz w biurze zawodów, w godzinach pracy biura;

  • Orava Marathon 

235 zł do 28.02.2026 r., lub limitu 150 osób;

295 zł do 30.06.2026 r. 

345 zł od 1.07.2026 r. oraz w biurze zawodów, w godzinach pracy biura;

 

  • Orava 80

265 zł do 28.02.2026 r., lub limitu 150 osób;

345 zł do 30.06.2026 r. 

395 zł od 1.07.2026 r. oraz w biurze zawodów, w godzinach pracy biura;

  • Orava 120

295 zł do 28.02.2026 r., lub limitu 150 osób;

395 zł do 30.06.2026 r. 

455 zł od 1.07.2026 r. oraz w biurze zawodów, w godzinach pracy biura;

  • Mini Tatra Sky 

49 zł do 28.02.2026 r., lub limitu 150 osób;

80 zł od 1.03.2026 r. oraz w biurze zawodów, w godzinach pracy biura.

W opłacie startowej nie jest zawarta prowizja za płatności online w wysokości 3,5 %

7

Opłatę startową za: 

  1. Tatra SkyMarathon należy dokonać on line, na numer rachunku bankowego otrzymany mailem, w terminie 7 dni od dnia wysłania przez Organizatora wiadomości z potwierdzeniem zakwalifikowania zawodnika do biegu.
  2. Tatra Trail, Tatra Half, Orava Marathon, Orava 80, Orava 120, Mini Tatra Sky należy dokonać online do 24h od zgłoszenia. 

8

Zwolnieni z opłaty startowej oraz z wymogu kwalifikacji (określonego w ust. 4 wyżej) są:

  • za udział w Tatra SkyMarathon:

– zawodniczki z aktualnym indeksem ITRA minimum 720 oraz zawodnicy z aktualnym indeksem ITRA minimum 870.

  • za udział w Tatra Trail, Tatra Half, Orava Marathon, Orava 80, Orava 120:

– zawodniczki z aktualnym indeksem ITRA minimum 675 oraz zawodnicy z aktualnym indeksem ITRA minimum 825,

– aktualni indywidualni medaliści Mistrzostw Polski PZLA, 

– TOP 5 zawodniczek i zawodników w Tatra Trail, Orava Trail w roku 2025.

9

W przypadku biegu Tatra SkyMarathon – zawodniczki z aktualnym indeksem ITRA minimum 675 oraz zawodnicy z aktualnym indeksem ITRA minimum 825 – mają zapewnione płatne miejsce na liście startowej, bez wymogu kwalifikacji (określonego w ust. 4 wyżej).

10

Zwolnieni z opłaty startowej są członkowie Klubu Wysokogórskiego w Zakopanem z siedzibą w Zakopanem oraz ratownicy Tatrzańskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego pod warunkiem spełnienia wymogu kwalifikacji (określonego w ust. 4 wyżej). W przypadku tych osób decyduje kolejność zgłoszeń w ramach puli miejsc do dyspozycji Organizatora.

11

Zgłoszenie nie jest ważne, jeżeli nie zostanie dokonane elektronicznie, zawodnik nie został zakwalifikowany przez Organizatora lub dokonał opłaty po terminie. W takim przypadku Organizator zwraca uiszczoną opłatę.

12

Po zarejestrowaniu zgłoszenia i zaksięgowaniu opłaty startowej dane zawodnika (imię i nazwisko) zostaną opublikowane na liście zgłoszeń na stronie internetowej: https://tatraskymarathon.pl, co stanowi potwierdzenie ostatecznej kwalifikacji zawodnika do danego biegu. W Zawodach biorą udział tylko zgłoszeni i opłaceni zawodnicy, widniejący na liście startowej.

13

W ramach opłaty startowej Organizator zapewnia: 

  1. numer startowy; 
  2. oznakowanie tras i zabezpieczenie uczestników na trasie poprzez obecność ratowników; 
  3. napoje, owoce i ciastka na punktach odżywczych i na mecie;
  4. ciepły posiłek w punktach odżywczych w Dolnym Kubinie i w Twardoszynie – dla uczestników biegu Orava 80 i Orava 120,
  5. depozyt na mecie;
  6. depozyt w punkcie żywieniowym w Twardoszynie – dla uczestników biegu Orava 120,
  7. pamiątkowy medal dla wszystkich uczestników, którzy ukończą bieg w limicie czasowym;
  8. pamiątkowe statuetki i nagrody (finansowe i rzeczowe) dla najlepszych; 
  9. losowanie nagród wśród wszystkich uczestników po ceremonii dekoracji;
  10. udział w Afterparty po ceremonii dekoracji.

Organizator nie pokrywa kosztu: 

  1. ciepłego posiłku regeneracyjnego na mecie zawodów (płatny dodatkowo 35 zł podczas rejestracji w panelu zgłoszeń),
  2. transportu z Siwej Polany w Witowie do Twardoszyna na start zawodów Orava Marathon i Orava 120 (płatny dodatkowo 45 zł podczas rejestracji w panelu zgłoszeń), 
  3. transportu z Siwej Polany w Witowie do Dolnego Kubina na start zawodów Orava 80 (płatny dodatkowo 60 zł podczas rejestracji w panelu zgłoszeń). 
  4. transportu powrotnego z Siwej Polany w Witowie do Twardoszyna i do Dolnego Kubina po zakończeniu zawodów i po ceremonii dekoracji i afterparty (płatny dodatkowo 60 zł podczas rejestracji w panelu zgłoszeń).

14

Zwroty opłaty startowej: 

W przypadku rezygnacji rezygnacji zawodnika z udziału w danym biegu:

  • do 26 marca 2026 zwracamy 100% środków,
  • do 26 kwietnia 2026 zwracamy 50% środków,
  • po 26 kwietnia 2026 nie wykonujemy zwrotów.

15

Przepisanie pakietu startowego:

W przypadku rezygnacji zawodnika z udziału w danym biegu – możliwe jest przepisanie pakietu „osobie trzeciej” do 26 czerwca 2026 r., koszt przepisania 50 zł.  

Po 26 czerwca 2026 r. nie ma możliwości przekazania swojego miejsca „osobie trzeciej”.

§ 13. WYDAWANIE PAKIETÓW STARTOWYCH

arrow

1

Pakiety startowe będą wydawane w biurze zawodów pod adresem: Siwa Polana – Witów, 34-514 Witów,  https://maps.app.goo.gl/M6W8rozCLv5bE6hv7 ,

w dniach:

  • 24 lipca 2026 (piątek) 
    • w godz. 16:00 – 20:30 – pakiety startowe Orava 120, Orava 80, Tatra SkyLine, Tatra SkyMarathon, Tatra Trail, Tatra Half, Orava Marathon, Tatra Trail i Mini Tatra Sky,
  • 25 lipca 2026 (sobota) 
    • w godz. 6:00 – 7:00 – pakiety startowe Orava Marathon, 
    • w godz. 7:00 – 8:00 – pakiety startowe Tatra Trail, Tatra Half, Mini Tatra Sky.

Dodatkowo dla osób, które do dnia 23 lipca 2026 r. zadeklarują na panelu zgłoszeniowym Orava Marathon, Orava 80 i Orava 120 chęć odebrania swoich pakietów w strefie startu w/w biegów – Organizator zapewnia odbiór pakietów startowych:

  1. na bieg Orava 120 – w Twardoszynie w dniu 24 lipca 2026 (piątek) w godz. 17:30 – 18:30,
  2. na bieg Orava Marathon – w Twardoszynie w dniu 25 lipca 2026 (sobota) w godz. 7:30 – 8:30,
  3. na bieg Orava 80 – w Dolnym Kubinie w dniu 24 lipca 2026 (piątek) w godz. 18:00 – 20:00 oraz 25 lipca (sobota) w godz. 4:30 – 5:30.

2

W skład pakietu startowego wchodzić będzie: 

  1. numer startowy; 
  2. oznakowanie tras i zabezpieczenie uczestników na trasie poprzez obecność ratowników; 
  3. napoje, owoce i ciastka na punktach odżywczych i na mecie;
  4. ciepły posiłek w punktach odżywczych w Dolnym Kubinie i w Twardoszynie dla uczestników biegów Orava 80 i Orava 120;
  5. depozyt na mecie;
  6. depozyt w punkcie żywieniowym w Twardoszynie – dla uczestników biegu Orava 120;
  7. pamiątkowy medal dla wszystkich uczestników, którzy ukończą bieg w limicie czasowym;
  8. pamiątkowe statuetki i nagrody (finansowe i rzeczowe) dla najlepszych; 
  9. losowanie nagród wśród wszystkich uczestników;
  10. udział w Afterparty.

3

Pakiety startowe wydawane będą po: 

  1. okazaniu ważnego dowodu osobistego lub paszportu, potwierdzającego dane zawodnika; 
  2. okazaniu dowodu zawarcia umowy ubezpieczenia, o którym mowa w § 11 ust.4 pkt 1 lub 2 Regulaminu (w zależności od biegu); 
  3. własnoręcznym podpisaniu oświadczenia, o którym mowa w § 11 ust. 3 Regulaminu.

4

W przypadku zawodników poniżej 18 roku życia, pakiet startowy może być wydany wyłącznie w obecności przedstawiciela ustawowego lub opiekuna, który składa oświadczenie, o którym mowa w ust. 3  lit. c wyżej.

5

Odbiór pakietu startowego zostanie odnotowany na liście startowej i stanowi warunek konieczny wzięcia udziału w biegu. Brak odbioru pakietu startowego z jakiejkolwiek przyczyny spowoduje niedopuszczenie danego zawodnika do startu.

6

Aby odebrać pakiet za inną osobę potrzebne jest upoważnienie do odebrania pakietu podpisane lub wysłane przez osobę Upoważniającą do odebrania pakietu. Powinno zawierać: miejscowość, datę, kto i kogo upoważnia do odbioru pakietu startowego, podpis osoby Upoważniającej.

§ 14. ODPRAWA

arrow

1

Zawodnicy mają obowiązek wzięcia udziału w odprawie głównej, która odbędzie się 15 minut przed startem każdego z zawodów.

2

Na odprawie głównej Organizator: 

  1. omówi przebieg tras zawodów, ze szczególnym uwzględnieniem miejsc niebezpiecznych, przez które należy rozumieć miejsce o dużej ekspozycji, trudne technicznie oraz topograficznie (np. krzyżowanie się szlaków); 
  2. przedstawi prognozowane warunki pogodowe na dzień zawodów; 
  3. ustali ostatecznie zakres obowiązkowego wyposażenia; 
  4. przypomni uczestnikom zasady bezpiecznego poruszania się w terenie górskim i zasady rozgrywania zawodów.

3

W razie nieprzewidzianej zmiany warunków pogodowych Organizator może przeprowadzić odprawę techniczną bezpośrednio przed startem zawodów, na której zaktualizuje prognozowane warunki pogodowe lub poinformuje uczestników o zmianie przebiegu trasy albo o jej skróceniu.

§ 15. PRZEBIEG ZAWODÓW

arrow

1

Zawodnicy zobowiązani są do pojawienia się na starcie zawodów 30 minut przed planowaną godziną ich rozpoczęcia, celem umożliwienia Organizatorowi przeprowadzenia kontroli obowiązkowego wyposażenia oraz przeprowadzenia ewentualnej odprawy technicznej. 

2

Zawodnicy rozstawieni są na starcie według uznania Organizatora. 

Godziny startu:  24 lipca 2026 r. :

  • godz. 19:00 – start Orava 120 (Twardoszyn, Słowacja) https://maps.app.goo.gl/M6W8rozCLv5bE6hv7

Godziny startu:  25 lipca 2026 r. :

Szczegółowy harmonogram Wydarzenia Tatra SkyMarathon znajduje się na stronie internetowej https://tatraskymarathon.pl/festiwal/program-festiwalu/

3

Zawody poprzedza odliczanie oraz następujące komendy: 

  1. 3 minuty do startu! 
  2. 1 minuta do startu! 
  3. odliczanie od 10 sekund w dół, 
  4. bieg rozpoczyna wystrzał pistoletu startowego lub wypowiedzenie przez sędziego startowego komendy „START!”.

4

Trasy zawodów będą oznaczone głównie w miejscach krzyżowania się szlaków lub ulic. Obowiązkiem uczestnika jest znajomość przebiegu trasy w tym jej topografii. 

5

Uczestnicy zobowiązani są do poruszania się po szlaku turystycznym (za wyjątkiem fragmentów trasy które prowadzą drogami publicznymi lub leśnymi). Zejście ze szlaku z jakiejkolwiek przyczyny skutkować będzie dyskwalifikacją danego zawodnika.

6

Na czas zawodów: 

  1. szlaki turystyczne w Tatrach i na Orawie nie będą zamknięte – w związku z tym uczestnicy zobowiązani są do zachowania szczególnej ostrożności w trakcie omijania lub wyprzedzania turystów; 
  2. drogi publiczne nie będą zamknięte – w związku z tym uczestnicy zawodów zobowiązani są do poruszania się po drogach, jako normalni uczestnicy ruchu drogowego, lewą stroną drogi (w miejscach, gdzie jest to możliwe poboczem po lewej stronie drogi) zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującego prawa, w tym zgodnie z ustawą Prawo o ruchu drogowym, w szczególności nie stwarzając zagrożenia dla innych uczestników ruchu drogowego; uczestnicy korzystać będą z pierwszeństwa w ruchu drogowym wyłącznie w miejscach nadzorowanych przez policję, a wykaz takich miejsc zostanie podany uczestnikom podczas odprawy głównej; uczestnicy są ponadto zobowiązani do stosowania się do poleceń funkcjonariuszy policji oraz osób zabezpieczających imprezę, w szczególności w zakresie sposobu poruszania się po drogach publicznych.

7

Podczas trwania zawodów, uczestnicy zobowiązani są do noszenia numeru startowego, otrzymanego w pakiecie startowym w widocznym miejscu. Zdjęcie numeru z jakiejkolwiek przyczyny skutkować będzie dyskwalifikacją danego zawodnika.

8

Zawodnicy mają bezwzględny obowiązek stosowania się do poleceń, wydawanych przez sędziów znajdujących się na trasie zawodów. Decyzje podejmowane przez sędziów są ostateczne i nie przysługuje od nich jakiekolwiek odwołanie.

9

Sędziowie, ubrani w odblaskowe kamizelki lub koszulki, znajdować się będą w wyznaczonych punktach kontrolnych i punktach kierunkowych na trasie zawodów.

10

Oprócz sędziów, o których mowa w ust. 9 wyżej, na trasie znajdować się będą również nieoznakowani sędziowie lotni, weryfikujący prawidłowości przebiegu zawodów. Podczas interwencji nieoznakowany sędzia zobowiązany jest do okazania zawodnikowi akredytacji sędziowskiej.

11

Na trasie zawodów uczestnik nie może korzystać z jakiejkolwiek pomocy osób trzecich, za wyjątkiem sytuacji zagrożenia życia lub zdrowia zawodników. Skorzystanie z niedozwolonej pomocy skutkować będzie dyskwalifikacją.

12

Uzyskanie pomocy możliwe jest wyłącznie w punktach odżywczych, w strefie tzw. pomocy, w których znajdować się będą wykwalifikowani lekarze lub ratownicy. W razie stwierdzenia przez lekarza biegu, że zawodnik z powodów zdrowotnych nie jest zdolny do kontynuowania zawodów – nie może on brać dalszego udziału w rywalizacji. W takim wypadku stosuje się odpowiednio § 3 ust. 7 lub § 4 ust. 7 lub § 5 ust. 7 lub § 6 ust. 7 ub § 7 ust. 7 lub § 8 ust. 7 lub § 9 ust. 7 Regulaminu.

Lekarze będą obecni również na mecie.

13

W sytuacji wypadku każdy z uczestników biegów jest zobowiązany do wezwania pomocy oraz udzielenia pomocy doraźnej poszkodowanemu biegaczowi. Brak wezwania pomocy i udzielenia pomocy skutkuje dyskwalifikacją zawodnika.

14

W punktach odżywczych ze względów ekologicznych nie będzie kubków jednorazowych. Napoje będzie można wlać do swoich pojemników lub do kubka biegowego, który stanowi wyposażenie obowiązkowe zawodników.

15

Poza wypadkami wymienionymi w niniejszym Regulaminie, zawodnik ulega dyskwalifikacji w razie śmiecenia lub skracania trasy. 

16

Zawodnik może wycofać się z wyścigu w każdym momencie. W takiej sytuacji zobowiązany jest do oddania numeru startowego najbliższemu sędziemu oraz do dotarcia do wlotu Doliny Kościeliskiej w Kościelisku-Kirach, do najbliższego punktu żywieniowego lub na metę we własnym zakresie. W takim wypadku stosuje się odpowiednio § 3 ust. 7 lub § 4 ust. 7 lub § 5 ust. 7 lub § 6 ust. 7  lub § 7 ust. 7 lub § 8 ust. 7 lub § 9 ust. 7 Regulaminu.

§ 16. KLASYFIKACJA I NAGRODY

arrow

1

Zwycięzcą zawodów zostanie osoba, która pokona trasę najszybciej, mieszcząc się jednocześnie w ustalonych limitach czasu.

2

Oficjalne wyniki zawodów – w formie klasyfikacji zawodników z podaniem czasu ukończenia biegu (wyłącznie w kategorii Open) – zostaną wywieszone w Biurze Zawodów po ukończeniu danego biegu, przez ostatniego zawodnika lub po upływie limitu czasu, wyznaczonego na bieg (w zależności od tego co nastąpi szybciej).

3

Każdy zawodnik ma prawo do złożenia protestu w ciągu 15 minut od momentu ogłoszenia oficjalnych wyników zawodów. Protest zgłasza się ustnie w Biurze Zawodów.

4

Protest rozpoznawany jest przez Organizatora w obecności sędziego startowego w ciągu 15 minut od momentu jego wpłynięcia. Decyzja Organizatora w przedmiocie protestu ogłaszana jest ustnie i jest ostateczna.

5

Podczas Wydarzenia zostanie przeprowadzona klasyfikacja w następujących kategoriach, z podziałem na kobiety i mężczyzn: 

  1. Tatra SkyMarathon: 
  • Open (ogólna bez podziału na kategorie wiekowe);
  • Senior (18-39 lat);
  • Masters (40-59 lat);
  • Weteran (60 i więcej lat).
  1. Tatra Trail: 
  • Open (ogólna bez podziału na kategorie wiekowe);
  • Kategoria U23 (16-22 lat);
  1. Tatra Half: 
  • Open (ogólna bez podziału na kategorie wiekowe);
  • Senior (18-39 lat);
  • Masters (40-59 lat);
  • Weteran (60 i więcej lat). 
  1. Orava Marathon: 
  • Open (ogólna bez podziału na kategorie wiekowe)
  • Senior (18-39 latl);
  • Masters (40-59 lat);
  • Weteran (60 i więcej lat). 
  1. Orava 80: 
  • Open (ogólna bez podziału na kategorie wiekowe);
  • Senior (18-39 latl);
  • Masters (40-59 lat); 
  • Weteran (60 i więcej lat). 
  1. Orava 120: 
  • Open (ogólna bez podziału na kategorie wiekowe);
  • Senior (18-39 latl);
  • Masters (40-59 lat); 
  • Weteran (60 i więcej lat). 
  1. Mini Tatra Sky: 
  • Open (ogólna bez podziału na kategorie wiekowe);
  • Kategoria U18 (14-17 lat).

6

Podczas Wydarzenia zostaną przyznane nagrody finansowe dla 3 (trzech) najlepszych zawodniczek i dla 3 (trzech) najlepszych zawodników w klasyfikacji Open Kobiet i Open Mężczyzn opisanej w §16 pkt.5 wyżej:

  1. Tatra SkyMarathon: 
  • za 1 miejsce – 10.000 zł; 
  • za 2 miejsce – 2.000 zł; 
  • za 3 miejsce – 1.000 zł. 
  1. Tatra Half: 
  • za 1 miejsce – 2.000 zł; 
  • za 2 miejsce – 800 zł;
  • za 3 miejsce – 600 zł.
  1. Orava Marathon:
  • za 1 miejsce – 2.000 zł; 
  • za 2 miejsce – 800 zł;
  • za 3 miejsce – 600 zł.
  1. Orava 80: 
  • za 1 miejsce – 2 000 zł 
  • za 2 miejsce – 800 zł 
  • za 3 miejsce – 600 zł 
  1. Orava 120:
  • za 1 miejsce – 2 000 zł 
  • za 2 miejsce – 800 zł 
  • za 3 miejsce – 600 zł 

7

Podczas Wydarzenia zostaną przyznane nagrody finansowe dla 3 (trzech) najlepszych zawodniczek i dla 3 (trzech) najlepszych zawodników w klasyfikacji:

  1. Tatra Trail, klasyfikacja U23: 
  • za 1 miejsce – 500 zł; 
  • za 2 miejsce – 300 zł;
  • za 3 miejsce – 200 zł.
  1. Mini Tatra Sky, klasyfikacja U18: 
  • za 1 miejsce – 500 zł; 
  • za 2 miejsce – 300 zł;
  • za 3 miejsce – 200 zł.

8

W kategoriach wiekowych opisanych w §16 pkt.5 wyżej, a nie nagradzanych nagrodami finansowymi wymienionymi w §16 pkt.6 i pkt.7 wyżej – Organizator przewidział nagrody rzeczowe dla najlepszej zawodniczki i dla najlepszego zawodnika  w każdej takiej kategorii. 

Dotyczy to zawodniczek i zawodników, którzy zdobyli pierwsze miejsca w kategoriach:

  1. Tatra SkyMarathon: 
  • 1 miejsce w kat. Senior (18-39 lat);
  • 1 miejsce w kat. Masters (40-59 lat); 
  • 1 miejsce w kat. Weteran (60 i więcej lat).  
  1. Tatra Trail: 
  • 1 miejsce w kat. Open (ogólna bez podziału na kategorie wiekowe)
  1. Tatra Half: 
  • 1 miejsce w kat. Senior (18-39 lat);
  • 1 miejsce w kat. Masters (40-59 lat); 
  • 1 miejsce w kat. Weteran (60 i więcej lat).  
  1. Orava Marathon:
  • 1 miejsce w kat. Senior (18-39 lat);
  • 1 miejsce w kat. Masters (40-59 lat); 
  • 1 miejsce w kat. Weteran (60 i więcej lat).   
  1. Orava 80: 
  • 1 miejsce w kat. Senior (18-39 lat);
  • 1 miejsce w kat. Masters (40-59 lat); 
  • 1 miejsce w kat. Weteran (60 i więcej lat).   
  1. Orava 120:
  • 1 miejsce w kat. Senior (18-39 lat);
  • 1 miejsce w kat. Masters (40-59 lat); 
  • 1 miejsce w kat. Weteran (60 i więcej lat).   

 

  1. Mini Tatra Sky: 
  • 1 miejsce w kat. Open (ogólna bez podziału na kategorie wiekowe)

9

Najlepsi zawodnicy, którzy zdobyli trzy pierwsze miejsca, tj miejsca 1, 2 i 3  w kategoriach opisanych w §16 pkt.5 wyżej otrzymają od Organizatora pamiątkowe statuetki. 

10

Warunkiem przyznania wszystkich nagród wymienionych w  §16 pkt.6, pkt.7, pkt.8, pkt.9  wyżej – jest obecność nagrodzonych osób i osobisty odbiór nagród na ceremonii dekoracji i wręczenia nagród Wydarzenia – Tatra SkyMarathon, która odbędzie się w dniu 26 lipca 2026 o godzinie 18:30-19:30 na Siwej Polanie w Witowie, 34-512 Witów. 

11

Nagrody finansowe opisane w §16 pkt.6 i pkt.7 wyżej – zostaną wypłacone przez Organizatora w ciągu 60 dni od ogłoszenia wyników na wskazane przez zawodników numery rachunków bankowych, jednak nie wcześniej niż przed podaniem przez Organizatora wyników kontroli antydopingowej i podaniu przez zawodnika wszelkich danych niezbędnych do wykonania obowiązków podatkowych, ciążących na Organizatorze.

12

Od nagród wskazanych w §16 pkt.6 i pkt.7 wyżej, zostanie naliczona przez Organizatora kwota pieniężna w wysokości 10% wartości brutto nagrody (w zaokrągleniu do pełnych złotych), która od razu zostanie potrącona przez Organizatora jako płatnika 10% ryczałtowego podatku dochodowego od osób fizycznych od przekazanych nagród (art. 30 ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 41 ust. 1 i 4 Ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych) i przekazana do właściwego urzędu skarbowego, o ile powstanie obowiązek opodatkowania nagrody, zgodnie z właściwymi przepisami. 

W takiej sytuacji potrącenie 10% podatku zryczałtowanego od wartości nagród oznacza, że każda nagroda pieniężna, o której mowa w niniejszym ustępie zostanie wypłacona osobom nagrodzonym w wysokości pomniejszonej 10% podatku zryczałtowanego od wartości nagrody.

13

Wszyscy zawodnicy, którzy ukończą wyścigi w limicie czasu, otrzymają od Organizatora pamiątkowy medal.

14

Po zakończeniu zawodów i po ceremonii dekoracji i wręczenia nagród, przeprowadzone zostaną również konkursy, wśród wszystkich uczestników Wydarzenia – Tatra SkyMarathon. Organizator przewidział nagrody rzeczowe i upominki o wartości nie wyższej niż 200 zł.

§ 17. DANE OSOBOWE

arrow

1

Administratorem danych osobowych uczestników Imprezy jest Klub Wysokogórski w Zakopanem z siedzibą w Zakopanem (ul. Droga na Wierch 4, 34-500 Zakopane), NIP: 7361470825, REGON: 001062701, tj. Organizator.

2

Podanie przez uczestnika przy rejestracji danych osobowych, o których mowa w § 7 ust. 2 niniejszego Regulaminu, jak również innych danych osobowych na podstawie Regulaminu jest dobrowolne, ale niezbędne w celu rejestracji zawodnika, udziału zawodnika w zawodach. Brak podania tych danych uniemożliwi rejestrację uczestnika jako zawodnika, a w konsekwencji uniemożliwi uczestnikowi wzięcie udziału w Wydarzeniu Tatra SkyMarathon, klasyfikację zawodnika oraz przyznanie mu ewentualnej nagrody.

3

Organizator pozyskuje dane osobowe uczestników bezpośrednio od osób, których dane dotyczą.

4

Przetwarzane dane osobowe obejmują co najwyżej: imiona, nazwisko, płeć, datę urodzenia, PESEL lub NIP, adres, adres e-mail, numer telefonu, kategorię wiekową, przynależność klubową, kraj pochodzenia, wyniki i osiągnięcia sportowe, stan opłacenia kwoty startowego, wizerunek, dane dot. płatności (np. numer rachunku bankowego, dane wpłacającego), dane dotyczące stanu zdrowia. Organizator może ujawnić do publicznej wiadomości, w szczególności przez stronę internetową, w prasie lub informatorach branżowych część wskazanych wyżej danych, w tym: imiona, nazwiska, wyniki sportowe, wizerunek uczestnika, w celu publikacji list startowych w zawodach, wyników zawodów oraz relacji z zawodów oraz w celu promocji Imprezy oraz jej sponsorów.

5

Dane osobowe uczestników będą przetwarzane w następujących celach: 

  1. w celu realizacji zobowiązań wynikających z niniejszego Regulaminu, w szczególności w celu rejestracji zawodników, organizacji i przeprowadzenia zawodów, tj. w celu realizacji zawartej umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO); 
  2. w celu wykonania obowiązków prawnych ciążących na organizatorze w zakresie rachunkowości i przepisów podatkowych, dot. rejestracji wpłat, rozliczenia podatków od nagród etc. (art. 6 ust. 1 lit. c RODO); 
  3. w celu prowadzenia jawnej listy zawodników oraz jawnej klasyfikacji wyników sportowych, co stanowi prawnie uzasadniony interes Organizatora w rozumieniu art. 6 ust. 1 lit. f RODO; 
  4. w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń pomiędzy osobą, której dane dotyczą a Organizatorem, co stanowi prawnie uzasadniony interes Organizatora w rozumieniu art. 6 ust. 1 lit. f RODO; 
  5. w celu promocji sportu i kultury fizycznej, poprzez relacjonowanie przebiegu zawodów sportowych, w tym promowania przez Organizatora Wydarzenia oraz jego sponsorów na przyszłość, co stanowi prawnie uzasadniony interes Organizatora w rozumieniu art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
  6. w celu ochrony bezpieczeństwa, w tym zdrowia i życia uczestników zawodów, tj. w celu niezbędnym do ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą (art. 6 ust. 1 lit. d RODO).

6

Organizator może ujawnić dane osobowe podmiotom świadczącym na rzecz Organizatora usługi prawne, usługi IT, usługi administracyjne, usługi związane z prowadzeniem klasyfikacji sportowej, w tym pomiaru czasu, sponsorom Wydarzenia, służbom ratunkowym, w tym TOPR oraz pracownikom Organizatora.

7

Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celów, których mowa w ust. 5 wyżej.

8

W granicach określonych przez przepisy prawa, osobie, której dane osobowe są przetwarzane przez Organizatora, przysługuje prawo żądania: 

  1. dostępu do swoich danych; 
  2. ich sprostowania; 
  3. ich usunięcia; 
  4. ograniczenia przetwarzania; 
  5. przenoszenia danych, w przypadku, gdy ich przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody lub w celu realizacji umowy; 
  6. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych w celu realizacji prawnie chronionego interesu Organizatora. 

W przypadku danych osobowych przetwarzanych na podstawie zgody, osoba której dane są przetwarzane na tej podstawie może cofnąć zgodę w dowolnym czasie bez wpływu na zgodność przetwarzania , którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

9

Organizator nie przekazuje danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy.

10

Dane osobowe nie będą podlegać zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji lub profilowaniu.

11

Osobie, której dane są przetwarzane przez Organizatora, przysługuje również prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy osoba ta uzna, że przetwarzanie przez Organizatora danych jej dotyczących narusza przepisy RODO.

§ 18. UTRWALANIE I PUBLIKACJA WIZERUNKU

arrow

1

Uczestnicy przyjmują do wiadomości, że z przebiegu zawodów będą wykonywane zdjęcia oraz nagrania, na których mogą się znaleźć.

2

Fotografie i nagrania wykonane podczas zawodów będą wykorzystywane przez Organizatora oraz jego sponsorów (lista sponsorów znajduje się na stronie internetowej: https://tatraskymarathon.pl) wyłącznie w celu: 

  1. zrelacjonowania przebiegu zawodów;
  2. promocji Wydarzenia oraz jego sponsorów na przyszłość.

3

Uczestnik może dobrowolnie wyrazić zgodę na publikację jego wizerunku w celach, o których mowa w ust. 2 wyżej, podczas rejestracji, o której mowa w § 7 ust. 1 i 2 Regulaminu. Uczestnik przyjmuje przy tym do wiadomości, że brak wyrażenia takiej zgody uniemożliwi rejestrację uczestnika jako zawodnika, a w konsekwencji uniemożliwi uczestnikowi wzięcie udziału w Wydarzeniu, klasyfikację zawodnika oraz przyznanie mu ewentualnej nagrody, co jest podyktowane uzasadnionym interesem Organizatora oraz sponsorów Imprezy. Organizator musi mieć bowiem mieć możliwość publikowania przynajmniej wizerunków uczestników, którzy stanęli na podium. Kręgu tych uczestników nie da się zaś w chwili obecnej określić.

§ 19. Korzystanie z przestrzeni i materiałów wydarzenia

arrow

1

Zakres obowiązywania

  1. Expo oraz wyścig stanowią zorganizowaną przestrzeń i integralną część festiwalu, której wszelkie prawa przysługują wyłącznie Organizatorowi.

  2. Uczestnicy, wystawcy, sponsorzy oraz wszelkie inne podmioty obecne na wydarzeniu zobowiązane są do przestrzegania niniejszej klauzuli pod rygorem odpowiedzialności cywilnej.

2

Dozwolone korzystanie

  1. Wykorzystywanie przestrzeni wydarzenia oraz pozyskiwanie, utrwalanie i wykorzystywanie materiałów pochodzących z wydarzenia jest dozwolone wyłącznie w celach:
    a) osobistych,
    b) promocyjnych osób fizycznych, klubów sportowych oraz fundacji – o charakterze niekomercyjnym.
  2. Jakiekolwiek inne formy wykorzystania, w tym komercyjne, marketingowe, reklamowe lub sprzedażowe, są surowo zabronione bez uprzedniej, pisemnej zgody Organizatora.

3

Zakazy

  1. Zakazuje się w szczególności:
    a) prowadzenia na terenie wydarzenia działań promocyjnych, marketingowych lub sprzedażowych przez podmioty gospodarcze,
    b) ekspozycji logotypów, banerów, materiałów reklamowych bez zgody Organizatora,
    c) wykorzystywania materiałów z wydarzenia w sposób naruszający interesy Organizatora, jego sponsorów lub partnerów.

  2. Naruszenie zakazów, o których mowa powyżej, stanowi rażące naruszenie regulaminu.

4

Udostępnienie przestrzeni i materiałów

Wszelkie działania wykraczające poza zakres określony w pkt.2 wymagają:
a) wcześniejszego, pisemnego uzyskania zgody Organizatora,
b) w przypadku działań komercyjnych – zawarcia stosownej umowy oraz uiszczenia ustalonej opłaty,
c) przeniesienia praw niezbędnych do wykorzystania materiałów zgodnie z ustaleniami z Organizatorem.

5

Odpowiedzialność i sankcje

  1. Podmiot, który dopuści się naruszenia postanowień niniejszej klauzuli, zobowiązany jest do:
    a) natychmiastowego zaprzestania działań naruszających,
    b) usunięcia skutków naruszenia, w tym niezwłocznego usunięcia materiałów z sieci oraz innych kanałów dystrybucji,
    c) zapłaty na rzecz Organizatora kary umownej w wysokości 10 000 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych) za każde stwierdzone naruszenie.

  2. Niezależnie od kary umownej Organizator ma prawo dochodzić odszkodowania przewyższającego jej wysokość na zasadach ogólnych.

  3. Organizator zastrzega sobie prawo do natychmiastowego:
    a) usunięcia z terenu wydarzenia podmiotu naruszającego regulamin,
    b) odmowy udziału w przyszłych edycjach wydarzenia.

6

Postanowienia końcowe

  1. Organizator sprawuje pełną kontrolę nad przestrzenią wydarzenia i materiałami z niego pochodzącymi.

  2. Wszelkie spory wynikające z naruszeń niniejszej klauzuli rozstrzygane będą przez sąd właściwy dla siedziby Organizatora.

  3. W sprawach nieuregulowanych zastosowanie mają przepisy prawa powszechnie obowiązującego.

§ 20. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

arrow

1

Ze względów bezpieczeństwa, organizator w porozumieniu z TOPR, może zmienić lub skrócić trasę lub przerwać zawody.

2

W sytuacji kryzysowej (szczególnie: burze na dużym obszarze, gradobicie, opady śniegu) lub na skutek wystąpienia siły wyższej (naturalnych katastrof, działań wojennych, strajków, decyzji władz państwowych lub lokalnych oraz innych okoliczności niezależnych od Organizatora) zawody mogą zostać przełożone na inny termin.

Uczestnikom nie przysługuje zwrot opłaty startowej. Zapisani uczestnicy otrzymują automatycznie miejsce na liście startowej zawodów w nowym terminie. W razie rezygnacji uczestnika z zawodów w nowym terminie, organizator dokona kwalifikacji osoby, kolejno z listy rezerwowej. 

 

3

Ze względu na bliskość granicy państwa uczestnicy muszą posiadać cały czas przy sobie ważny paszport lub dowód osobisty. Wymóg ten nie dotyczy uczestników biegu Mini Tatra Sky.

4

Zawodnicy zobowiązani są do przestrzegania przepisów obowiązujących na terenie Tatrzańskiego Parku Narodowego, w tym ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 roku o ochronie przyrody oraz zarządzeń Dyrektora Tatrzańskiego Parku Narodowego.

5

Organizator nie zapewnia noclegów.

6

Każdy uczestnik startuje na własną odpowiedzialność, biorąc pod uwagę swój stan zdrowia, swoje doświadczenie oraz warunki rozgrywania zawodów.

7

Większość trasy zawodów prowadzi w górskim, trudno dostępnym, eksponowanym terenie, w którym udzielenie pomocy specjalistycznych służb ratowniczych może wiązać się z długim oczekiwaniem. W sytuacji wypadku każdy z uczestników biegu jest zobowiązany do wezwania pomocy oraz udzielenia pomocy doraźnej poszkodowanemu biegaczowi. Brak wezwania pomocy i udzielenia pomocy skutkuje dyskwalifikacją zawodnika.

8

Organizator nie zapewnia uczestnikom ubezpieczenia, w tym ubezpieczenia NNW na terenie Polski i Słowacji.

9

 Podczas zawodów występuje zakazu używania przez uczestników substancji i metod zabronionych.

10

Zawodniczki i zawodnicy po ukończeniu biegu mogą zostać poddani badaniom antydopingowym. Badania zostaną wykonane przez Polską Agencję Antydopingową (POLADA) oraz przedstawiciela Polskiego Związku Lekkiej Atletyki (PZLA), bądź jury zawodów. Każda zawodniczka i zawodnik wytypowany przez przedstawiciela Polskiego Związku Lekkiej Atletyki (PZLA), bądź dyrektora zawodów ma obowiązek, pod karą dyskwalifikacji udać się na badania antydopingowe. W przypadku wykrycia w próbce A substancji niedozwolonych zawodnik ma prawo wystąpić z wnioskiem o przebadanie próbki B na swój koszt. W razie wyniku negatywnego próbki B nie potwierdzającego zażycie substancji niedozwolonych, wynik zawodnika pozostaje utrzymany na liście, zaś w sytuacji potwierdzenia wyniku próbki A, Dyrektor biegu dyskwalifikuje zawodnika. Decyzja o dyskwalifikacji jest ostateczna i nie mają do niej zastosowania przepisy PZLA dotyczące możliwości odwołania.

11

Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem jego opublikowania na stronie internetowej Wydarzenia. Organizator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w Regulaminie. Zmiany będą ogłaszane na stronie internetowej Wydarzenia. Zmieniony Regulamin obowiązuje od dnia jego opublikowania, chyba że Organizator określi inaczej.

12

Ostateczna interpretacja postanowień Regulaminu należy do Organizatora.

13

W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie przepisy prawa cywilnego, w szczególności Kodeksu cywilnego. Wszystkie spory związane z realizacją zawodów będą rozstrzygane przez sąd powszechny właściwy dla siedziby Organizatora.

POLITYKA COOKIES

Pliki cookie to niewielkie informacje tekstowe, wysyłane przez serwer www i zapisywane na Twoim komputerze lub innym urządzeniu (np. na smartfonie lub tablecie). Pliki cookies używane są najczęściej w celu dostosowania zawartości stron www do preferencji użytkownika. Używane są również w celu tworzenia zbiorczych statystyk, które pomagają zrozumieć w jaki sposób użytkownik korzysta ze stron internetowych. Nasz serwis stosuje pliki cookies, aby umożliwić Tobie sprawne poruszanie się po Koncie Użytkownika. Korzystając z plików cookies nie przechowujemy Twoich danych osobowych, ani innych poufnych informacji.

Poprzez korzystanie z serwisu tatraskymarathon.pl oraz bgtimesport.pl wyrażasz zgodę na używanie plików cookies. Jeżeli nie zgadzasz się na ich używanie, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej w odpowiedni sposób lub zrezygnować z korzystania Serwisu. Wyłączenie plików cookies, może skutkować niepoprawnym działaniem niektórych funkcji naszego serwisu.